לרפי שלום,
בדרך כלל בכיתה כשאני נותנת משימה כלשהיא לאו דווקא מתוקשבת אני לא שואלת את עצמי כל-כך הרבה שאלות , בדרך כלל ההנחיות מסתמכות על אינטואיציה ועל ניסיון שצברתי עם השנים. השאלות שלך לעיתים מתסכלות אותי כי אתה מכריח אותי ל"פשפש" בהליכים מחשבתיים ולעשות חשיבה רפלקטיבית וזה לא קל כי לא הורגלתי לעבוד כך.
לכן נוח לי לענות על השאלות שלך למרות התסכול.
בתחילה חשבתי לתת לקבוע לכל תלמיד או זוג תלמידים את נושא החקר אך במחשבה שנייה החלטתי לתת להם לבחור משתי סיבות עיקריות :
א. אני מאמינה שמשימה שהתלמיד בוחר בעצמו הוא יעשה אותה ביותר מוטיבציה
ב. לתת לתלמידים הזדמנות לקרוא את ההנחיות ואת המידע המציג כל משימה כדי שהבחירה שלהם תהיה יותר מושכלת.
בדרך כלל בכיתה כשאני נותנת משימה כלשהיא לאו דווקא מתוקשבת אני לא שואלת את עצמי כל-כך הרבה שאלות , בדרך כלל ההנחיות מסתמכות על אינטואיציה ועל ניסיון שצברתי עם השנים. השאלות שלך לעיתים מתסכלות אותי כי אתה מכריח אותי ל"פשפש" בהליכים מחשבתיים ולעשות חשיבה רפלקטיבית וזה לא קל כי לא הורגלתי לעבוד כך.
לכן נוח לי לענות על השאלות שלך למרות התסכול.
בתחילה חשבתי לתת לקבוע לכל תלמיד או זוג תלמידים את נושא החקר אך במחשבה שנייה החלטתי לתת להם לבחור משתי סיבות עיקריות :
א. אני מאמינה שמשימה שהתלמיד בוחר בעצמו הוא יעשה אותה ביותר מוטיבציה
ב. לתת לתלמידים הזדמנות לקרוא את ההנחיות ואת המידע המציג כל משימה כדי שהבחירה שלהם תהיה יותר מושכלת.
- הזמן שהקציתי לתלמידים לצורך זה הוא שבוע.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה