יום ראשון, 5 באפריל 2009

בחירת משימה מתוקשבת

יחידת הלימוד בה בחרתי לעסוק במחקר הוא איכות סביבה, מאחר ונושא זה קרוב לליבי , הוא חלק מתוכנית הלימודים והוא אותנטי .
לפני בחירת המשימה המתוקשבת חזרתי לסקירה הספרותית ובררתי מהם המאפיינים ללמידה משמעותית, ועל פי מאפיינים אלה חיפשתי משימה מתוקשבת שיכולה להוביל ללמידה משמעותית תוך כדי ניצול טכנולוגיות ממוחשבות.
- עבודה על בעיות אותנטיות.
- בעיות בין תחומיות.
- ביצוע חקירה בצוותים.
- התבססות על מקורות מידע מגוונים.
- השגת פתרונות מושכלים.
- ניצול שוטף ומגוון של טכנולוגיות המחשב.
- פרקי זמן נאותים , שאינם מוגבלים לשיעור סטנדרטי של 45 דקות.
- ביצוע הפרוייקט לאורך כמה חודשי עבודה.
- צוות מורים המלווה את הפרוייקט הבין תחומי.
- צצות מורים המנחה את צוותי הלומדים בכל שלבי העבודה.מדי פעם שילוב של הוראה פרונטאלית , כנדרש מהבעיות שבהם עוסקים הצוותים

מתוך בחינה של מספר משימות מצאתי לנכון לבחור את המשימה המופיעה ב http://www.tzafonet.org.il/kehil/pais/sviva/index.htm

תגובה 1:

רפי דודזון אמר/ה...

החשוב ביותר הוא תהליך הבחירה שבצעת. לכן חשוב לתעד אילו משימות עלו במהלך החיפוש שלך ברשת, מה דחית ומה נראה לך מתאים ללמידה משמעותית ומדוע החלטת לבסוף על המשימה שבחרת.

דבר נוסף, חשוב שתמצאי עוד מקורות המתייחסים ללמידה משמעותית ושימוש באינטרנט ותנסי להרחיב ולהגדיר בעצמך את המושג "למידה משמעותית" כפי שת תופסת אותה.

רפי