יום שבת, 4 באפריל 2009

תיעוד בעקבות פגישה עם רפי

תחילה התכוונתי לעסוק בסימנריון בקשיים של מורים בשילוב המחשב בכיתה. בעקבות שיחה שהייתה לי עם רפי הוברר לי שהשאלה הזו כללית מדי ולכן ההתמקדות במחקר היא :
איך לעצב משימה מתוקשבת שתוביל ללמידה משמעותית? המחקר יהיה מחקר פעולה כאשר ההתמקדות תהיה בי , כלומר כיצד אני אוכל לבנות או להעריך משימה מתוקשבת כך שתוביל ללמידה משמעותית . לפני הערכת המשימה יש צורך כמובן להבהיר נהי למידה משמעותית ולהסתמך על קריטריונים ברורים . הצעדים שעלי לנקוט כעת הם :
- להגדיר מהי למידה משמעותית
- לבחור יחידת לימוד
- לחפש משימה מתוקשבת התואמת את יחדת הלימוד
- לתת הנחיות מתאימות לביצוע המשימה
- לתעד את הקשיים וכיצד ניתן להתגבר עליהם.
- הבחנה בין קשיים נצפים בית, לקשיים נצפים בכיתה( קבוצת תלמידים גדולה מדי, אין מספיק מחשבים ...)
- קשיים שלי כמורה (כיצד לתת משוב לתלמידים רבים)

-

אין תגובות: