בחירת המשימה:
דבר אחד היה לי ברור שתחום הדעת הוא איכות סביבה משתי סיבות :
אני מורה למדעים
נושא זה הוא צורך השעה
הקושי בבחירת המשימה שתתאים לעבודתי נבע מכך שלא היו לי קריטריונים ברורים שעל פיהם אני אוכל לבחון את המשימות הקיימות לכן חפשתי מידע מהי משימה מתוקשבת? והגעתי לאתר של
מרכז ההדרכה לתקשוב מחוז דרום
משימה מתוקשבת: הגדרה מאפיינים ומרכיביםתוצר של סדנה לרכזי תקשוב – תשס"ה - עיבוד והרחבה – ציפי אור מאיר שכתובתו
http://www.edu-negev.gov.il/merkazh/meida/mesima%20metukshevet.htm
בתהליך בחירת המשימה השתמשתי במנוע החיפוש גוגל – משימות מתוקשבות באיכות סביבה
היה לי קושי להחליט מהי משימה מתוקשבת טובה מתוך מאגר עצום של משימות מתוקשבות הקיימות ברשת. לכן החלטתי להיות ממוקדת יותר : משימות מתוקשבות טיפול בפסולת.
אותם פרטתי בכתיבה הקודמת בבלוג.
אם נסכם את הקשיים בחלק זה של העבודה :
- בחירת משימה מתאימה מתוך מאגר עצום של משימות – התייעצתי עם עמיתה לעבודה. מתוך בחינה של הקריטריונים מצאתי שמשימה זו מתאימה.
- הגדרת הקריטריונים בבחירת המשימה – נעזרתי במידע ברשת ( הכותבת למעלה)
- משך הזמן- לא מדדתי אך לקח לי די הרבה זמן ( את המטלה עשיתי בהפסקות אך להערכתי לקח לפחות 10 שעות) למצוא ולהחליט על הקריטריונים לבחינת משימה טובה, לאחר מכן לחפש משימה ולבסוף לבחון את המשימה האם היא נמצאת בהלימה לקריטריונים .
למרות הקשיים האלה אני חושבת שזה היה כדאי מאחר שלמדתי להעריך משימה מתוקשבת ובכך אני רוכשת מיומנות שתקדם אותי .
התחושה שלי לגבי התהליך – התהליך די מייגע ואורך זמן רב , בשלב זה עדיין קשה לי להגדיר את ההרגשה שלי .
תגובה 1:
אתי, נכנסתי לבלוג שלך מתוך עניין במעקב אחר המשך התיעוד שלך אך ראיתי שעדין אין כל חדש. מאחר ובפגישתנו דיברת על רצונך להשתמש במשימה שבחרת להוראה בכיתה, מעניין אותי לדעת האם עיבדת את המשימה לפעילות של התלמידים בכיתה ואם כן, כיצד? אם לא, מה מקשה על התהליך?
אני חושב שכדאי שתתקדמי הלאה מאחר ולא נשאר הרבה זמן עד לסיומה של השנה.
התקשרי אלי לצורך המשך ההנחיה גם פנים אל פנים.
חג שמח
רפי
הוסף רשומת תגובה