יום ראשון, 31 במאי 2009

דו"ח התקדמות בסימנריון.

לרפי שלום,
עד עכשיו עשיתי:
פעולות טרום ביצועהמשימה בכיתה
1. ניתוח של המשימה המתוקשבת שבחרתי על פי מספר קריטריונים :
א. שהמשימה תוביל ללמידה משמעותית - תוך הסתמכות על סלומון.
ב. מאפייני משימה - על פי ציפי אור מאיר
ג. מרכיבי המשימה - על-פי ציפי אור מאיר
ד. תוכן - על-פי מסמך הסטנדרטים במדע וטכנולוגיה תשס"ד שפרסם משרד החינוך.
2. הגדרת הקשיים בשלב זה
ציון הקשיים שלי בשלב זה
התנסות בהוראת המשימה בקבוצת תלמידים
כרגע אני בעיצומה של ההוראהעדיין לא סיימו התלמידים לבצעה ואני כרגע רושמת את הקשיים שהתגלו עד עכשיו.
את מה שעשיתי עד עכשיו אני אשלח אליך למייל עד סוף השבוע.
אשמח אם תגיב תעיר ותאיר... תודה

תגובה 1:

רפי דודזון אמר/ה...

מדוע לא תיארת את ההתרחשויות במהלך החודש שהיה? את אומרת שהתקדמת ונתת לתלמידים את המשימה - חשוב שתתארי האם היו לך התלבטויות לגבי ההנחיות לביצוע המשימה, מה היו ההנחיות לתלמידים איך הצגת אותם בכיתה, איך שלבת זאת בשיעורים שלך, איך נתת להם את המשימה, מה היו התגובות של התלמידים, אילו מחשבות מלוות אותך במהלך ההוראה. הבלוג הוא יומן אישי רפלקטיבי שבו יש לרשום את כל התהליך, המחשבות, התחושות, ההתלבטויות, התגובות...

האם קיימת דיאלוג עם התלמידים על המשימה? מה היו התגובות? האם עלו מצד התלמידים שאלות? מה מתרחש כרגע בכיתה במהלך ביצוע המשימה? האם יש תלמידים שעושים חלק מהמשימה בבית? האם יש לך משוב מצד התלמידים לעבודתם? האם את נותנת משוב כלשהו במהלך תקופת ביצוע המשימה או רק בסופה? האם נבנה מחוון להערכה של משימת התלמידים?

את יכולה לצלם בכיתה, לאסוף דברים שתלמידים עושים, להקליט דיון בכיתה הקשור למשימה.

מחקר לא יכול להתבסס על דיווח קצר פעם בחודש. אם את כותבת במחברת אז חשוב שכל הזמן תעבירי דברים לבלוג בכדי שהבלוג יכיל את התיעוד, כמה שאפשר מפורט.

רפי